Skip to main content

Προγράμματα για εφήβους

Η εφηβική ηλικία είναι μια μεταβατική περίοδος, η οποία χαρακτηρίζεται από έντονες σωματικές, νοητικές και συναισθηματικές αλλαγές. Σε αυτή την περίοδο, ο/η έφηβος/η ταλαντεύεται ανάμεσα στην ασφάλεια της παιδικής ηλικίας και στην ανεξαρτησία και αυτονομία της ενηλικίωσης, αναζητώντας την νέα του ταυτότητα. Η αναζήτηση αυτή προκαλεί έντονο άγχος, σύγχυση και μια γενικότερη αίσθηση αποσταθεροποίησης. Είναι η ηλικία που οι έφηβοι/ες αρχίζουν να αμφισβητούν τα πρότυπα και τους κανόνες των ενηλίκων, η ομάδα των συνομηλίκων ασκεί μεγαλύτερη επιρροή και εντείνεται η επαναστατικότητα και ο πειραματισμός.

Τα εργαστήρια για τους/τις εφήβους/ες έχουν στόχο την ευαισθητοποίησή τους σε θέματα που αφορούν το ψυχοκοινωνικό τους στάδιο, όπως είναι η εικόνα του εαυτού, η επικοινωνία, οι σχέσεις με τους συνομήλικους, η αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων, ο διαδικτυακός εκφοβισμός, η έμφυλη ταυτότητα, τα στερεότυπα και ο αποκλεισμός.

Μέσα σε ένα κλίμα αποδοχής, ελεύθερης έκφρασης και συνεργασίας, οι μαθητές και μαθήτριες ενθαρρύνονται να εκφράσουν σκέψεις και συναισθήματα γύρω από αυτά τα ζητήματα και να αναζητήσουν πιο βοηθητικούς τρόπους διαχείρισης των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν.

Οι έφηβοι/ες μέσα από την ενεργητική και ισότιμη συμμετοχή και με την αξιοποίηση βιωματικών δραστηριοτήτων, ενθαρρύνονται να ανακαλύψουν και να δημιουργήσουν τον ψυχοσυναισθηματικό εκείνο χώρο που θα τους επιτρέψει να σχετιστούν σε μια νέα βάση, με σεβασμό και αίσθημα αλληλεγγύης.

Δράσεις σε εφήβους

  • Εργαστήρια αυτόνομα και ανεξάρτητα μεταξύ τους που υλοποιούνται απογευματινές ώρες, σε μικρές ομάδες με εθελοντική συμμετοχή.
  • Παρεμβάσεις ευαισθητοποίησης, εντός σχολικού προγράμματος, σε μαθητές που συμμετέχουν σε πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων που διαπραγματεύονται θέματα ψυχοκοινωνικής υγείας. Οι παρεμβάσεις υλοποιούνται κατόπιν αιτήματος και σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό