Skip to main content

Προγράμματα για παιδιά

Τα παιδιά στη σχολική ηλικία διαμορφώνουν απόψεις και συμπεριφορές τόσο για τον εαυτό τους όσο και για τους άλλους και ταυτόχρονα ξεκινούν να οικοδομούν αξίες και στάσεις ζωής. Στην ηλικία αυτή είναι ακόμα εύπλαστα και δέχονται ερεθίσματα από το άμεσο περιβάλλον, (γονείς-εκπαιδευτικούς-υποστηρικτικούς ενήλικες) το οποίο μπορεί να τα υποστηρίξει στην θετική αξιοποίηση των ερεθισμάτων αυτών. Αναπτύσσονται οι προσωπικές και κοινωνικές τους δεξιότητες και είναι η ηλικία που μπορούν να διαμορφώσουν θετικές επιλογές.

Τα προγράμματα για τα παιδιά που υλοποιεί το Κέντρο Πρόληψης δίνουν έμφαση στην ενδυνάμωση της προσωπικότητας τους, στην ανάπτυξη και καλλιέργεια των προσωπικών και κοινωνικών τους δεξιοτήτων. Μέσα από ομαδικές διαδικασίες και την αξιοποίηση βιωματικών δραστηριοτήτων όπως είναι το παραμύθι, η ζωγραφική, το ομαδικό παιχνίδι και άλλες ασκήσεις, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να συναντηθούν με εποικοδομητικούς τρόπους συνεργασίας, επικοινωνίας και συναισθηματικής έκφρασης. Τα θέματα που διαπραγματεύονται οι ομάδες αφορούν στην επικοινωνία, στην αντίληψη της διαφορετικότητας, στην αναγνώριση - έκφραση - διαχείριση συναισθημάτων, αυτοεκτίμηση, διαπροσωπικές σχέσεις, φιλία, λήψη αποφάσεων, επίγνωση των πράξεων και των συμπεριφορών μας σε μας και τους άλλους.

Προγράμματα για παιδιά Β’ τάξης Δημοτικού (8-9χρ)

Η πρώτη σχολική ηλικία, είναι μια περίοδος αλλαγών κατά την οποία τα παιδιά αποκτούν καινούργιες γνώσεις, δοκιμάζουν συμπεριφορές, απομακρύνονται από το προστατευμένο οικογενειακό περιβάλλον και εισέρχονται σε ένα νέο με μεγαλύτερες απαιτήσεις. Αλλάζει ο τρόπος που αντιλαμβάνονται και αξιολογούν τον εαυτό τους. Σε αυτή την βάση, της ενίσχυσης της αυτοεκτίμησης τους, σχεδιάζονται βιωματικά εργαστήρια διάρκειας 6-8 συναντήσεις. Απαραίτητη προϋπόθεση για την συμμετοχή των παιδιών την ομάδα, είναι προηγουμένως η συμμετοχή των γονέων τους σε αντίστοιχο πρόγραμμα γονέων.

Τα προγράμματα για παιδιά Β’ τάξης δημοτικού στηρίζονται στο εκπαιδευτικό υλικό «Έλα να πετάξουμε μαζί στην χώρα του εαυτού» και πραγματοποιούνται σε μικρές ομάδες, απογευματινές ώρες ή εντός ωρολογίου προγράμματος (π.χ. σε ολιγομελή τμήματα) με τη συνεργασία του/της εκπαιδευτικού. Στην περίπτωση αυτή, δεν προηγείται βιωματικό εργαστήρι στους γονείς των μαθητών.

Προγράμματα για παιδιά Ε’ και ΣΤ΄ τάξης Δημοτικού (10-12χρ)

Τα παιδιά της Ε’ και ΣΤ’ τάξης διανύουν μια μεταβατική περίοδο καθώς έρχονται αντιμέτωπα με δυο προκλήσεις. Από την μια, η μετάβαση από το δημοτικό στο γυμνάσιο, η αλλαγή της σχολικής βαθμίδας και από την άλλη η μετάβαση από την παιδική στην εφηβική ηλικία, η αναπτυξιακή αλλαγή. Αλλάζει η εικόνα του εαυτού τους, τα συναισθήματα τους είναι αντιφατικά, χρειάζονται ενίσχυση και δεξιότητες που θα τα βοηθήσουν να προσαρμοστούν στις επερχόμενες αλλαγές. Στο πλαίσιο αυτό, υλοποιούνται σε μικρές ομάδες προγράμματα για παιδιά της Ε’ και ΣΤ’ τάξης διάρκειας 8-10 συναντήσεις, απογευματινές ώρες, με εθελοντική συμμετοχή.

Παρεμβάσεις ευαισθητοποίησης σε παιδιά δημοτικού σχολείου, εντός σχολικού προγράμματος

Αφορούν μαθητές που συμμετέχουν σε πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων και διαπραγματεύονται θέματα ψυχοκοινωνικής υγείας όπως η φιλία, η διαφορετικότητα, η επικοινωνία. Οι παρεμβάσεις είναι βραχείες, πραγματοποιούνται ανά τμήμα και στηρίζονται στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε τμήματος (ηλικία παιδιών, μέγεθος τμήματος). Υλοποιούνται κατόπιν αιτήματος και σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς.

Σχετικές Δράσεις