Ανακοίνωση προγραμμάτων 2025 - 2026 και πρόσκληση για καταθέσεις αιτημάτων
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ «ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ» ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΕΤΟΣ 2025-2026
ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΘΝΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ Ε.Ο.Π.Α.Ε.
Προγράμματα για μαθητές Π/θμιας Εκπαίδευσης
Α) Βιωματικά εργαστήρια ευαισθητοποίησης σε ψυχοκοινωνικά θέματα, σε μαθητές νηπιαγωγείου
Β) Βιωματικά εργαστήρια ευαισθητοποίησης σε μαθητές Δημοτικών σχολείων σε τμήματα όπου υλοποιείται πρόγραμμα σε σχετικό θέμα από τον εκπαιδευτικό
Γ) Βιωματικές ομάδες σε μαθητές (ομάδα τμήματος, 5-8 συναντήσεων) με στόχο την ενίσχυση των προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων όπως είναι η συνεργασία, η επικοινωνία, η αυτοεκτίμηση, η ενσυναίσθηση, η διαχείριση των συναισθημάτων, η αξιοποίηση αποθεμάτων και ικανοτήτων σε περιόδους μετάβασης και προσαρμογής, η διαχείριση επιρροών και προκλήσεων. Τα προγράμματα υλοποιούνται σε συνεργασία με τις σχολικές μονάδες εντός σχολικού προγράμματος από τα επιστημονικά στελέχη και στηρίζονται στην ενεργητική συμμετοχή και αλληλεπίδραση των παιδιών. Απαραίτητη προϋπόθεση για την υλοποίηση του προγράμματος είναι η σύμφωνη γνώμη και σταθερή συμμετοχή του Υπεύθυνου εκπαιδευτικού της τάξης στην παρέμβαση για την καλύτερη δυνατή ανάπτυξη της παρέμβασης. Στα πλαίσια της παρέμβασης στους μαθητές σχεδιάζεται και η ευαισθητοποίηση των γονέων των μαθητών καθώς και του συλλόγου εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας.
Προγράμματα για μαθητές Δ/θμιας Εκπαίδευσης
Α) Βιωματικά εργαστήρια ευαισθητοποίησης σε ψυχοκοινωνικά θέματα, σε τμήματα που υλοποιείται πρόγραμμα σε σχετικό θέμα από τον εκπαιδευτικό.
Β) Βιωματικές ομάδες (ομάδα τμήματος) σε:
1) μαθητές Α’ τάξης γυμνασίου (διάρκειας 5 συναντήσεων) με στόχο την ενίσχυση των προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων όπως είναι η συνεργασία, η επικοινωνία, η αυτοεκτίμηση, η ενσυναίσθηση, η διαχείριση των συναισθημάτων, η αξιοποίηση αποθεμάτων και ικανοτήτων σε περιόδους μετάβασης και προσαρμογής, η διαχείριση επιρροών και προκλήσεων και
2) μαθητές Α’ τάξης Λυκείου (διάρκειας 3 συναντήσεων) με στόχο την ενίσχυση δεξιοτήτων επικοινωνίας στα πλαίσια των διαπροσωπικών σχέσεων και συναισθηματικής αυτορρύθμισης. Τα προγράμματα υλοποιούνται σε συνεργασία με τις σχολικές μονάδες εντός σχολικού προγράμματος από τα επιστημονικά στελέχη και στηρίζονται στην ενεργητική συμμετοχή και αλληλεπίδραση των παιδιών. Απαραίτητη προϋπόθεση για την υλοποίηση του προγράμματος είναι η σταθερή συμμετοχή εκπαιδευτικού της τάξης ο οποίος θα λειτουργεί και ως πρόσωπο αναφοράς στη συνεργασία με τη σχολική μονάδα για την ανάπτυξη της παρέμβασης.
Στα πλαίσια της παρέμβασης στους μαθητές πραγματοποιείται και ευαισθητοποίηση του συλλόγου διδασκόντων και των γονέων.
Σεμινάρια σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό
Για την προαγωγή της ψυχοκοινωνικής υγείας στο σχολικό πλαίσιο σχεδιάζονται σεμινάρια για εκπαιδευτικούς και Ειδικό επιστημονικό προσωπικό. Τα σεμινάρια θα ανακοινωθούν από το Κέντρο Πρόληψης και θα αφορούν 1) στην εκπαίδευση και υποστήριξη στην υλοποίηση προγραμμάτων ψυχοκοινωνικής υγείας στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων, σχεδίων δράσης ή προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων και 2) στην ευαισθητοποίηση σε ψυχοκοινωνικά θέματα που αφορούν στη σχολική ζωή και ενδυνάμωσης στον παιδαγωγικό τους ρόλο.
Είναι βιωματικά, στηρίζονται στην ενεργητική συμμετοχή των συμμετεχόντων και υλοποιούνται σε εθελοντική βάση, εκτός ωρολογίου προγράμματος, σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις εκπαίδευσης.
Προγράμματα για την οικογένεια
Πρόκειται για:
Α) Δράσεις ευαισθητοποίησης/ομιλίες ή εργαστήρια σε γονείς σε θέματα ψυχοκοινωνικής υγείας
Β) Βιωματικές ομάδες (έως 20 ατόμων) που αφορούν γονείς των οποίων τα παιδιά βρίσκονται στη βρεφική, προσχολική, σχολική και εφηβική ηλικία με στόχο την ευαισθητοποίηση και υποστήριξη σε θέματα σχετικά με τις ψυχοκοινωνικές ανάγκες των παιδιών, την επικοινωνία, τα όρια, τη μετάβαση αλλά και θέματα διαχείρισης συμπεριφορών των παιδιών ώστε να ενδυναμωθεί η σχέση γονέα -παιδιού.
Στηρίζονται στην ενεργητική συμμετοχή των γονέων μέσω συζήτησης και έκφρασης προβληματισμών και είτε είναι εξειδικευμένα ανά ηλικία, είτε είναι μεικτού τύπου.
Γ) Προγράμματα σε γονείς και παιδιά που στοχεύουν στην ενδυνάμωση της σχέσης γονιού – παιδιού μέσα από την από κοινού ευαισθητοποίηση - καλλιέργεια δεξιοτήτων επικοινωνίας. Πρόκειται για εργαστήρια που αφορούν σε γονείς και παιδιά πρώτης σχολικής ηλικίας.
Οι γονείς ενημερώνονται είτε με έντυπο υλικό μέσω των σχολείων των παιδιών τους είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Για τα προγράμματα που σχεδιάζονται ανά σχολική μονάδα ή δήμο ή συνολικά για την εκπαιδευτική κοινότητα θα υπάρξει ειδικότερη ενημέρωση μέσα στο σχολικό έτος.
Ανταπόκριση σε αιτήματα
Στο πλαίσιο της συνεργασίας με τη σχολική κοινότητα, το Κέντρο θα ανταποκριθεί και σε αιτήματα των σχολικών μονάδων και των συλλόγων γονέων για υλοποίηση δράσεων σε μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς. Για την καλύτερο δυνατό προγραμματισμό και βάσει των δυνατοτήτων του Κέντρου Πρόληψης, οι σχολικές μονάδες και οι σύλλογοι γονέων που επιθυμούν τη συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης για υλοποίηση δράσεων χρειάζεται να καταθέσουν εγγράφως το αίτημά τους έως 30/11/2025 συμπληρώνοντας την αντίστοιχη φόρμα υποβολής αιτήματος στο κάτω μέρος της σελίδας.
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν στο 2622029710 καθημερινά, 08:30-14:30.
Επίσης στο Κέντρο Πρόληψης λειτουργεί και υπηρεσία ατομικής συμβουλευτικής ενηλίκων – γονέων και εκπαιδευτικών, σε θέματα συμπεριφορών, επικοινωνίας και σχέσεων που αναδύονται στο οικογενειακό και σχολικό πλαίσιο, κατόπιν τηλεφωνικής συνεννόησης.
Η συμμετοχή στις δράσεις είναι χωρίς οικονομική επιβάρυνση και με σεβασμό στις ανάγκες όσων απευθύνονται στο Κέντρο και στο απόρρητο των πληροφοριών.
Ελ. Βενιζέλου 29, Αμαλιάδα 27200. Τηλ.2622029710, τηλ/fax 2622029711
e-mail: keprilia@otenet.gr http://www.paremvaseis.gr