Δελτίο Τύπου
Τρίτη, 22 Νοέμβριος 2011 11:48

Το Κέντρο Πρόληψης «ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ» συνεχίζοντας τη φετινή χρονιά την υλοποίηση δράσεων για εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας πραγματοποίησε, σε συνεργασία με την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας, βιωματικό εργαστήριο με τίτλο: «Όταν ο αφρός λησμονεί το βυθό». Λόγω της μεγάλης συμμετοχής, το εργαστήριο έγινε σε δυο διαφορετικές ομάδες, στις 9 και στις 16 Νοεμβρίου αντίστοιχα και συμμετείχαν συνολικά 34 νηπιαγωγοί και δάσκαλοι από όλη την Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας.

Στο βιωματικό εργαστήριο οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν, να μοιραστούν κοινές εμπειρίες, να αναζητήσουν τη θέση που ο καθένας έχει μέσα στην τάξη αλλά και να προβληματιστούν για το πώς αυτή επηρεάζει την επικοινωνία όλων των εμπλεκομένων στο εκπαιδευτικό σύστημα, εστιάζοντας στον εκπαιδευτικό, στο σύλλογο διδασκόντων, στους μαθητές και στους γονείς. Το στοιχείο της συνεργασίας ήταν αυτό που αναδείχθηκε ως βοηθητικό στο χειρισμό θεμάτων που ανακύπτουν στην σχολική καθημερινότητα.

Μέσα από την ανταλλαγή στις δυο ομάδες διερευνήθηκαν και θέματα ψυχοκοινωνικής υγείας που απασχολούν τους εκπαιδευτικούς προκειμένου να αξιολογηθούν και να σχεδιαστούν αντίστοιχα εργαστήρια υποστήριξης του εκπαιδευτικού ώστε να ανταποκριθεί στις προκλήσεις του ρόλου του. Το συντονισμό των εργαστηρίων έχουν η Μάσσαλα Κατερίνα, ψυχολόγος και η Χαντζηκωνσταντίνου Σωτηρία, ψυχολόγος.

Βιωματικό εργαστήρι και για τους εκπαιδευτικούς Δ/θμιας Εκπαίδευσης ξεκινά σήμερα από το Κέντρο Πρόληψης «Παρεμβάσεις» σε συνεργασία με τη Δ/νση Δ/θμιας Εκπαίδευσης. Το εργαστήρι έχει τίτλο «Μια άλλη συνάντηση με το μαθητή και την τάξη μου», διάρκειας 2 τρίωρων συναντήσεων.

Στόχος του εργαστηρίου είναι ν’ αναδυθούν όψεις της επικοινωνίας μεταξύ εκπαιδευτικών – μαθητών που μπορούν να δημιουργήσουν κλίμα εμπιστοσύνης και συνεργασίας στο σχολικό πλαίσιο.

Καθώς το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών ήταν μεγάλο θα πραγματοποιηθούν συνολικά 5 βιωματικά εργαστήρια με τη συμμετοχή 20 εκπαιδευτικών στο καθένα, 2 στην Αμαλιάδα και 3 στον Πύργο.
το εργαστήρι θα δώσει την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να γνωρίσουν τη βιωματική – ομαδοσυνεργατική μέθοδο δεδομένου ότι στην Α΄ Λυκείου εφαρμόζονται από φέτος οι ερευνητικές εργασίες (project), στηριζόμενες στη μέθοδο αυτή στοχεύοντας να ενεργοποιήσουν τον μαθητή στη μαθησιακή διδασκαλία.